Wednesday, February 10, 2016

Iran Innovation: Innovation in Iran

Iran Innovation: Innovation in Iran: نوآوری ایده جدید ، موثر و دستگاه یا فرایند است . [1] نوآوری را می توان به عنوان نرم افزار راه حل بهتر است ک...

Iran Innovation: فناوری اطلاعات و فرآیندهای کسب و کار

Iran Innovation: فناوری اطلاعات و فرآیندهای کسب و کار: منابع مختلف نوآوری وجود دارد . آن نتیجه تلاش تمرکز توسط طیف وسیعی از عوامل مختلف اتفاقی یا نتیجه ی شکست...

شش کاربرد نرم افزار CRM



روش های قیمت گذاری محصولات


شش کاربرد نرم افزار CRM


سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) در کاهش هزینه ها و افزایش سود از طریق سازماندهی و مکانیزاسیون فرآیندهای کسب وکار به شما کمک می کند. و از این طریق باعث افزایش رضایت و وفاداری مشتریان در زمینه های فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش می شود. یکی از نرم افزارهای مطرح در دنیا در حوزه مدیریت ارتباط با مشتریان نرم افزار SarvCRM می باشد. در ادامه به شش مورد از پرکاربردترین استفاده های نرم افزار SarvCRM می پردازیم.

1- مدیریت فروش

همه شرکت ها و سازمان ها در تلاش برای پیش دستی و سبقت از رقبای خود هستند. که لازمه آن تمرکز تیم فروش بر امور اصلی و داشتن اطلاع به روز و دقیق است. این مطلب اهمیت به کار گیری ابزاری مناسب برای مدیریت ارتباط با مشتری را مشخص می نماید. استفاده از نرم افزار CRM کمک می کند تا فرآیندهای داخلی ساده تر و سریعتر شوند و پرسنل فروش به جای درگیر شدن در امور پیش پا افتاده روزانه بر هدف اصلی یعنی فروش تمرکز می کنند. و شرایطی فراهم می شود که بتوان تجربه ای متفاوت را برای مشتریان خود به ارمغان آورید.

2- مدیریت بازاریابی

رشد تمامی کسب و کارها در گرو بهبود و ارتقای ارتباط با مشتریان است. قطعا شما می خواهید مشتریان جدید جذب کنید، مشتریان فعلی خود را راضی نگه دارید و کسب و کار خود را از این طریق رشد دهید. نرم افزار CRM امکان درک بهتر مشتریان را فراهم می کند. با تحلیل قدرتمند رفتاری و آنالیز اطلاعات بازاریابی، به راحتی امکان تقسیم بندی و هدف گذاری مشتریان فراهم می شود. و شما قادر خواهید بود علاقه مندی های مشتریان را یافته و سپس در زمان مناسب و با پیامی مناسب آن ها را با خود همراه نمایید.

3- مدیریت خدمات پس از فروش

ارایه خدمات عالی به مشتریان ابتدا با کسب رضایت آنها شروع می شود. و آن نیز ابتدا با کسب رضایت پرسنل شما آغاز می شود. بعد از آن پرسنل خدمات پشتیبانی شما به عنوان افراد حاضر نوک پیکان مواجه با مشتریان به گونه ای رفتار خواهند کرد که مشتریان علاقه مند خواهند بود روابط شان را با شما ادامه دهند.

4- بانک اطلاعات مشتریان

در نرم افزار CRM امکان تعریف مشتریان حقیقی و حقوقی وجود دارد و شما می توانید افراد حقیقی را به مشتریان حقوقی متصل کنید و یا برای مشتریان زیرمجموعه تعریف کنید. این قابلیت ها در کنار امکانات فرم سازی که اجازه می دهد فیلدهای مورد نیاز خود را به سیستم اضافه کنید. باعث می شود که یک بانک جامع از اطلاعات مشتریان در اختیار داشته باشید و برای اهداف مختلف از آن استفاده نمایید.

5- مدیریت خدمات پشتیبانی (Helpdesk)

همیشه مشتریان ما بیرون از سازمان نیستند برای برخی از واحدهای سازمانی نظیر واحد IT و یا واحد نت (نگهداری و تعمیرات) منظور از مشتریان یعنی پرسنل دیگر واحدهای سازمانی، نرم افزار CRM با استفاده از قابلیت هایی مانند مدیریت Case (یا تیکت یا issue یا مورد)، تقویم برنامه ریزی خدمات، پایگاه دانش، لیست وظایف و گردش کارها امکانات لازم برای راه اندازی سیستم خدمات پشتیبانی را فراهم می آورد.

6- کاتالوگ محصولات

یکی از معضلات شرکت هایی که چندین محصول دارند مدیریت و به روز رسانی کاتالوگ محصولات است. نرم افزار CRM امکان ثبت کاتالوگ محصولات را فراهم می کند. این قابلیت در کنار امکان اتصال آن به پورتال SarvCRM باعث می شود تا تغییرات شما بر روی کاتالوگ محصولات به صورت خودکار به پورتال اینترنتی یا فروشگاه شما نیز انتقال داده شود.

نرم افزار CRM بر فراز ابرها


این روزها برای آنهایی که از رکود بازار به تنگ آمده اند و به دنبال راه و روشی برای افزایش فروش می باشند. و برای آنهایی که خود را برای دوران پساتحریم و گسترش بازار آماده کرده اند، در حوزه فناوری اطلاعات بهترین حرکت استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است. اما اینکه کدام نرم افزار CRM را انتخاب کنیم؟ چقدر برای آن هزینه کنیم؟ چقدر زمان می برد تا مستقر شود؟ و ... سوالاتی است که ممکن است شما را از دنبال کردن موضوع منصرف کند. ما در اینجا راهکاری ارایه می کنیم که پیشنهاد می کنم چند سطر بعدی را برای آشنایی با آن مطالعه کنید.

به احتمال زیاد تا کنون نام نرم افزار SarvCRM را شنیده اید. اگر هم نه مطالعه "معرفی SarvCRM – قسمت اول" و "معرفی SarvCRM – قسمت دوم" را توصیه می کنیم. این نرم افزار جزو بهترین نرم افزارهای CRM در دنیا است و آنقدر انعطاف پذیر و جذاب طراحی شده است که قابلیت انطباق با هر کسب و کاری را دارد. اگر این نرم افزار را ببینید و کمی با آن کار کنید قطعا تنها انتخاب شما به عنوان سیستم مدیریت ارتباط با مشتری خواهد بود.

برای اینکه شما بتوانید بر فعالیتهای کسب و کار خود تمرکز کنید و نرم افزار CRM به واقع بتواند راهکاری برای بهبود فرآیند بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش شما باشد. ما کل مسئولیتها از تامین سرور و فارسی ساز CRM تا نصب و راه اندازی و پشتیبانی را در سرویس ابری SarvCRM بر عهده گرفته ایم.

اگر نگران هزینه ها هستید کافی نگاهی به قیمت پلان بینالود در لیست قیمت SarvCRM بیاندازید، ما همراه شما هستیم تا با آسودگی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری کسب و کار خود را فعال نمایید و با کمک آن فروش خود را افزایش دهید.


CRM پرهزینه، پیچیده و ناسازگار با نرمافزار فعلی شما است، ... درست است؟

CRM پرهزینه، پیچیده و ناسازگار با نرمافزار فعلی شما است، ... درست است؟


اخیرا، SarvCRM، همراه با مشاوره تحقیقاتی بردین، از 312 مالک کسب و کار نظرسنجی کرد که هر کدام کمتر از 500 کارمند داشتند و از انواع صنایع وجود داشتند. هدف یافتن نگرانیها و ترسهای آنها در ارتباط با نرمافزار، خصوصا نرم-افزار CRM بود. نتایج تعجبآور نبودند و نشان میدادند که سردرگمی زیادی در مورد پیچیدگیها و نگرانیها در مورد هزینه ابزار CRM امروزی و میزان قابل توجهی از اضطراب در مورد اجرای نرمافزار جدید در کل وجود داشت.

این افسانهها به راحتی میتوانند در چیزی وارد شوند که برای اکثریت شرکتها یک تصمیم کسب و کار قطعی است. همچنین، این نگرانیها را جدولبندی و خلاصه کردیم تا 5 افسانه بزرگ در مورد CRM را توضیح دهیم. در این جا نگرانیهای آنها... و حقایق ارایه شدهاند.

افسانه #1: CRM بسیار گران است

بدون شک بزرگترین افسانه در مورد CRM  به هزینه مرتبط است. در نظرسنجی، 76درصد از پاسخدهندگان هزینه پیش را به عنوان مهمترین نگرانی خود در هنگام اتخاذ نرمافزار جدید میدانند که بزرگترین نگرانی ذکر شده است.  علاوه براین، 38 درصد هزینههای تعمیر و نگهداری را یکی دیگر از نگرانیهای اصلی ذکر کردند که دومین مساله مهم در نظرسنجی بود.

نرمافزار ممکن است گران باشد اما این سیستم نخواهد بود و روند نصبهای پیچیده و چند میلیون دلاری از دهه های 1999 و 2000 جای خود را به  مدلهای  کسب و کار جدیدی ارایه دادهاند که نصبهای ساده با هزینه بسیار پایینتر را ترجیح میدهند. فناوری-هایی مانند CRM، که زمانی تقریبا برای شرکتهای بسیار بزرگ نیز بسیار گران به نظر میرسید حالا به سادگی توسط هر سازمان، حتی کارکنان خود اشتغالی که هیچ کارمندی ندارند قابل دسترس است.

در واقع، SarvCRM برنامههایی را برای سازمانهای بسیار کوچک ارایه میدهد که کاملا رایگان هستند. حتی برنامههای به روزرسانی شده این نرمافزار نیز با کمتر از 50 دلار در ماه به ازای هر کاربر اجرا میشود و SarvCRM مانند بسیاری از شرکتهای نرمافزار امروزی یک دوره آزمایش رایگان را ارایه میدهد بنابراین کاربران میتوانند تعیین کنند که آیا نرمافزار برای آنها مناسب است یا نه. علاوه بر هزینه اشتراک،  هیچ هزینه پنهانی وجود ندارد زیرا نرمافزار مبتنی بر ابر است بنابراین، کاربران در مورد مشاوران، برنامهنویسان یا سایر ارایهدهندگان خدمات در هنگام نصب سیستم نگرانی ندارند.

آیا شما میتوانید بازدهی سرمایهگذاری (ROI) در CRM را محاسبه کنید؟ یکی از گروه-های تحقیقی این کار را انجام داده است و به این نتیجه رسیده است که کاربران  50.60 دلار اضافی به ازای هر 1 دلار سرمایهگذاری شده در ابزارهای CRM به دست آوردهاند که از طریق تاثیر آن بر افزایش فروش و افزایش بهرهوری تیم فروش اندازهگیری شده است. همه اجراهای CRM این نوع بازدههای بالا را تولید نمیکنند اما اگر نرمافزار CRM با تفکر و پیشنگری درباره چیزی نصب شود که کسب و کار  میخواهد از سیستم به دست آورد، شانس ROI بالاتر بیشتر خواهد شد.

افسانه 2#: CRM با سیستمهای  فعلی من کار نخواهد کرد

سازگاری یکی از نگرانیهای دیگر است که پاسخدهندگان نظرسنجی ذکر کردهاند و 32 درصد بیان کردهاند که آنها این نگرانی را دارند که نرمافزار جدید با سیستمها یا برنامههای کاربردی فعلی کار نکنند.

بازهم، ابر یک برابرسازعالی در مورد سازگاری است و فروشندگان تلاش میکنند تا یکپارچهسازی سیستمها را آسانتر سازند از

جمله CRM با سایر نرمافزارهایی که شما قبلا به کار میبردید. به عنوان مثال، SarvCRM با گوگل اپز، مایکروسافت افیس 365، کوئیکبوکز آنلاین، زرو، دراپباکس، باکس، میلچیمپ، اورنوت و موارد دیگر کار میکند (می توانید فهرست کامل را در وبسایت SarvCRM به دست آورید). 

یکپارچه سازی به چه معناست؟ با یکپارچهسازی حسابداری XERO یا کوئیکبوکز آنلاین، کاربران میتوانند  به دادهها دسترسی داشته باشند تا بتوانند سابقه پرداخت آنها را بدون ترک کردن SarvCRM و پریدن به یک برنامه کاربردی حسابداری مشاهده کنند. اطلاعات حسابداری و فروش به شکل خودکار با رابط SarvCRM همگامسازی (sync) میشود تا کاربران از دوباره وارد شدن به اطلاعات یکسان آزاد شوند. آیا میخواهید یک فاکتور جدید برای یکی از مشتریان ایجاد کنید؟ شما میتوانید این کار را به شکل مستقیم از طریق SarvCRM انجام دهید و نیازی نیست برنامه خود را به یک برنامه حسابداری تغییر دهید.

در نهایت، یک سیستم اجرایی مناسب CRM از طریق قلابهای یکپارچهسازی در زمان صرفه-جویی میکند و نه تنها با نرمافزارهای فعلی شما یکپارچه میشود بلکه نحوه عملکرد هر دو سیستم را نیز افزایش میدهد.

افسانه 3#:  راهاندازی CRM بسیار طولانی و بسیار پیچیده است

17 درصد از پاسخدهندگان نظرسنجی زمان اجرا را به عنوان یکی از نگرانیهای اصلی خود در هنگام اتخاذ نرمافزار جدید بیان کردند و شما به سختی میتوانید آنها را سرزنش کنید.  در نظر متخصصانی که در سرور اصلی کار میکردند روزهای محاسبه، اجرای یک بسته جدید نرمافزاری یک فعالیت طولانی پر از ریسک بود. «اجراهای نرمافزاری ناموفق» به اندازهای رایج بود که عبارت «اجرای نرمافزاری ناموفق» به وجود آمد. دلایل این عدم موفقیت اجرا زیاد بودند اما در بسیاری از موارد، جمعآوری از حافظه نرم-افزارهای بزرگ به اندازهای طولانی بود که در زمانی که اجرای نرمافزار به شکل واقعی تکمیل میشد این موارد قبلا منقضی شده بودند.


باز هم، ابر شما را در این مورد نجات میدهد و امروزه این ترس را کاملا بیربط می-کند. با کار از طریق مرورگر وب استاندارد، نیازی به نصب هیچ نوع نرمافزار برای آپ کردن یک سیستم مدرن CRM و اجرای آن نیست. کاربران به سادگی مرورگر خود را به سیستم جدید پوینت میکنند، لاگینهایی را ایجاد میکنند و شروع به کار میکنند. تلاش برای ورود اطلاعات به پایگاه داده CRM را میتوان با سیستم ورود اطلاعات اداره کرد (SarvCRM پنج ابزار انتقال داده را پشتیبانی میکند) و هر نوع یکپارچهسازی نرم-افزاری (مانند مثال حسابداری ذکر شده در بالا) را میتوان با پلاگینها (افزونه ها) کنترل کرد.  برای اطلاع از قدم هایی که باید در زمان پیاده سازی نرم افزار CRM بردارید تا به موفقیت در این زمینه برسید لطفا به وب سایت SarvCRM مراجعه فرمایید. 

در نصبهای بزرگتر یا پیچیدهتر، کمک از قبل فراهم است. SarvCRM  جلسات آموزش خصوصی  و تجربه مشارکت عمیقی را ارایه میدهد که میتواند به کاربرانی که آشنایی کمتری با نرمافزار مبتنی بر وب دارند به سرعت با نرمافزار آشنا شوند. اگر مشکلات جزئی در اجرا یا یک محیط مشکل وجود داشته باشد و به آموزش مازاد نیاز داشته باشد آن منابع فراهم هستند تا شما بتوانید به سرعت کسب و کار خود را فعال و اجرا کنید (اطلاعات بیشتر در این مورد در افسانه 4# ارایه شده است).

افسانه 4#: کارمندان در برابر CRM مقاومت زیادی خواهند داشت:

یک افسانه مهم دیگر نیز وجود دارد اما این چیزی بیشتر از حقیقت اندک در مورد آن وجود دارد. کارمندان به بسیاری از موارد مقاومت نشان میدهند. آنها در برابر تغییر در آرایش دفتر مقاومت خواهند کرد. آنها در برابر تغییر کد لباس مقاومت خواهند کرد. و البته، در برابر اجرا شدن یک بسته نرمافزاری جدید مقاومت خواهند کرد. در شرکت امریکا (و فراتر از آن) راضی شدن خیلی آسان است و علت آن شگفتآور و عجیب نیست. انجام کارها «به روش قدیمی» آسانتر است تا اتخاذ یک روش جدید. یادگیری یک مهارت جدید یا بسته نرمافزاری جدید کار سخت و زمان بری است و شما را از انجام کارهای روزانه دور میکند. در نظر بسیاری از کارگران، چشمانداز اجرای یک بسته نرم-افزاری  حداقل در ابتدا به معنای این است که آنها زمان بیشتری را در اداره صرف خواهند کرد.

پاسخدهندگان نظرسنجی به این نتیجه رسیدهاند که آموزش همیشه کار آسانی نیست و 11 درصد آموزش را به عنوان مهمترین نگرانی در مورد اجرای نرم افزار ذکر کردهاند. این مورد در واقع فقط تا بخشی از مساله را در نظر میگیرد، زیرا مقاومت آنها به نرم-افزار، نه فقط آموزش به مردم درباره نحوه کاربرد آن،  میتواند چالش مشکلتری باشد.

CRM یک مورد خاص است، زیرا کارمندانی که  از آنها بیشتر خواسته میشود با آن کار کنند-فروشندگان- میتوانند بخشی از سرسختترین افراد در مقاومت برای تغییر باشند. فروشندگان اغلب مخلوقات عادات و تشریفات هستند، کارکنانی که «چیزی را که کار می-کند» سنجیدهاند و ممکن است سوابقی را برای اثبات آن داشته باشند. اغلب، فروشندگان  نرم افزار CRM را به عنوان مانعی برای انجام کار خود میدانند، مانعی که به شکل فعالانه به شغل آنها آسیب میزند زیرا توانایی آنها برای تماس با مشتریان آتی را محدود میکند و منجر به از دست دادن پایگاه داده مشتری آنها میشود، این چیزی است که آنها ممکن است آن را (به شکل درست یا نادرست) با ماهیت خصوصی در نظر داشته باشند.

غلبه براین مقاومت ممکن است بسیار مشکل باشد و من یک پست کامل در وبلاگ در مورد موضوع خرید در سال گذشته نوشتهام. شما میتوانید آن درسها را در لینک قبل مطالعه کنید اما بینشها کارمندان را از ابتدا در فرایند مشارکت میدهد قبل از اینکه شما هرگز یک محصول CRM را انتخاب کنید و تضمین میکند که روزهای اول اجرا شامل افزودن به لیست وظایف هر کارگر نیست و صرفا از ابزار CRM به عنوان بخش اجباری شغل هر کاربر استفاده میکنند.

در نهایت، فرایند آموزش به نظر میرسد مشکلترنی مورد باشد اما غیر قابل رفع نیست.

افسانه 5#: CRM فقط برای شرکتهای بسیار بزرگ است.

در یک سوال مجزا، از مالکان کسب و کار پرسیده شد که آیا آنها چالشهای کسب و کاری را درک میکنند که CRM بررسی میکند و آیا آنها مزایای ارایه شده توسط CRM را درک میکنند. در هر دو سوال، کمتر از 40 درصد از پاسخدهندگان به شکل مثبت پاسخ دادهاند و نشان میدهند که هم سردرگمی قابل ملاحظه و هم بیعلاقگی زیاد در مورد ارزش CRM وجود دارد.  برای اطلاع از ویژگی های نرم افزار CRM اینجا را کلیک کنید.

بخش بیشتری از این مشکل از شهرت CRM به عنوان یک ابزار «کسب و کار بزرگ» حاصل می-شود و باز هم سرزنش مالکان کسب و کار در مورد این ذهنیتکار سختی است زیرا این شرکتها جایی هستند که CRM به وجود آمده است. هیچکدام از کسب و کارهای کوچک نمی-توانستند از عهده پیچیدگی یک ابزار CRM در 20 سال گذشته برآیند؛ در دنیای کسب و کار کوچک، CRM فقط بخش تقریبا غیررسمی دیگری از شغل نیروی فروش بود.


البته، CRM در سالهای وسط تغییر کرده است اما در بسیاری از موارد طرز فکر تغییر نکرده است. و این یک اشتباه است زیرا امروزه CRM مزایای زیادی برای کسب و کارهای دارای اندازههای مختلف دارد (فراتر از مزایای ROI مطرح شده در افسانه 1# بسط یافته است).

یک اشتباه رایج است که CRM فقط در محیطهای «دادههای بزرگ» ارزشمند است که در آنها هزاران یا میلیونها مشتری مشارکت دارند. کسب و کارهای کوچک میتواند به هزاران روش ارزش در CRM را به دست آورند که از سادهسازی و اتوماسیون سیستمهای ارتباطی مشتری خود تا درک این موضوع دامنه دارد که فروشها چگونه و از کجا تولید میشوند. و این معنا پیدا میکند: هر کسب و کار، بزرگ یا کوچک، باید یک درک ثابت از پایگاه مشتری خود داشته باشد، آنها چه کسانی هستند، چه چیزی را میخرند و سایر رفتارهای ضروری مشتری را در نظر داشته باشند.

در واقع، از طریق این درک است که شرکتها از کسب و کارهای کوچک به کسب و کارهای بزرگ رشد میکنند.